Köpek baligi mi lan o?

20130911-231834.jpg

Yarım saattir uzandigi plaj semsiyenin altindan can kurtaran sandalyesi ile oyun oynayan çocukları izliyordu. Yerden 6 basamak yüksekte oynanan bu heyecanli oyun (eger 4 yaşında ve 100 cm’seniz babanin boynunda dolaşmak, yatakta zıplamak gibi sizi yerden yükselticek her oyun heyecanlidir.) cankurtaranın yerine gelmesi ve cocukları kovalamasıyla sonlanıyor. 3 gundur bu tatil koyunde ( tatil koyu; insanlarin aylar oncesinde ucak biletleri ve kalicagi yeri rezervasyon yaparak, kendilerini acik bufe-havuz-animasyon ucgeninin kollarina birakarak adeta birer malak gibi gunlerini gecirdikleri tesislerin tumu ) pinekliyor. İlk gun tesise girerken ‘butun gun guneslencem ooo yeaaa ‘ olan dusuncesi 3. Gunun sonunda gunes yanigi olmasiyla kendini ‘lanet gelsin bu nasi gunes nasi sicakliga’ birakiyor. İnsan dogasi geregi bir gun sevdigi biseyden ertesi gun nefret edebiliyor.

Yanindaki kız semsiyenin altinda oturan yanigin, aksine gunese come to me bro dercesine gunesin alninda yattıgı yerden zorla dogruluyor ‘hadi suya girelim’ diyor. Yanik adeta sicak kayasini birakmak istemeyen bir bukalemun gibi ‘ yok’ diyor ‘yandi her yerim’ .kız ofluyor korkmana ne gerek var anlamıyorum diyor ve iskeleye dogru yurumeye basliyor. kız uzaklaşınca yanık ‘ ne korkucam kızım ‘ diyor. Aslinda yanığa göre suya girmemesinin nedeni gunes yanigindan cok sudan tiksinmesi. Bu tiksinme huyu kucukken kendisine bir deniz gozluguyle havuza girdiginden ve havuzda kucuk kivircik killar, beyaz pislikler, siyah saclar gordugu gunun hediyesi (Kim bilir belkide deniz gozlugunun havuz gozlugu olmamasinin bir nedeni var.) . Yanığın havuzdan tiksinmesi zaman içinde denize ve küvete girmemeye evrilmiş. Aslında kokmayacağını bilse dusa da girmezdı deodorant ile hayatını idame eder ve bunu yaparken de bir gram pişman olmaz. (yanıkta, erkeklerin genelinde olan kotu kokuyu deodorantla bastırma zihniyeti (bu düşünce tarzı ile otobuste, metrobuste, mınıbuste ve bir fiil toplu taşıma araclarında tanışmanız mümkün) vardı. Zamanında yanık; ter kokusundan, dolapta durmaktan kokan yazlıklara yada rutubet kokuyor diye okuldaki dolabın içine bile deodorant sıkan bir insandı. Aslında bu kadar cabuk pis seylerden tıksınmesi ve gene temizliğin simgesi olan banyodan da tiksinmesi tam bir paradoks. neyse ki kızla tanıstıgından beri düzenli dus alan bi insan)

Az sonra iskeleden kız bir balik misali denize atliyor ( bundan sonra balik olacak adi ). iskelenin uzagında tekrara gözüküyor. dubalara dogru yüzmeye başlıyor. 3 kulak atıyor sag taraftan nefesten veriyor, 3 kulak atıyor soldan nefes alıyor. balık dogal ortamına girdiği için elleri ve ayaklarında martı ayağı gibi perdelenmeler var. Yanık içinden ‘yoksa normal insan yapmaz’ diye düşünüyor. Balik dogal ortanina girdigi icin cok mutlu. biraz sonra suyun içinde taklalar atlamaya başlıyor. suyun içinde takla atmak herkesin harcı değil, bu hareketi yaparken burun ve kulaklarınızı kapatmanız gerekir yoksa su kaçar. ama dediğim gibi balık dogal ortamında. artık burnundan degıl, boynundaki solungaclardan nefes aldıgı ve kulak zarından degıl suyun tıtresiminden ses dalgalarını aldıgı ıçın işi rahat. balık tüm bunları yaparken yanık hala aynı yerde uzanıyor. Yanıgın canı sıkılmış.

Balık sahile geri dönüyor , sudan cıkmadan yanığa ‘ valla su çok güzel gelasene’ diyor. yanık ‘sırtım falan çok kötü’ diyor. balık yanıga gel demekten bıkmış bir sekilde deniz gözlüğünü atsana diyor. yanık ‘ aha akrabalarını ziyarete gitcek ‘ diyor içinden . atıyor. balık gözlüğü alıp acılıyor. yanık balığı izlemeye devam ediyor. Balık suyun içine dalıp çıkarak ve su dalgaları aracılığı ile akrabalarıyla konusuyor. yanık içinden gitsem mi ben de diyor. sabahtan beri kalkmadıgı için derısının yapıstıgı sezlongdan yavasca kalkıyor. deniz gözlüğünü alıyor ( arka fon : eye of the tiger) balık bu sırada baya baya acılıyor. yanık su an denize bir ayak mesafesinde. yavasca ayagını uzatarak adeta bir bayram sabahı reklamı (kent) gibi hasreti bitiriyor. ilerliyor. Balık az ilerde buyukannelerınden biriyle konusmaya devam ediyor. su boyunu coktan geçmiş. yanık deniz gözlüğünü takıyor. derin nefes alıyor ve belki de 8 yaşından beri ilk kez dalıyor. (yanık en son neden 8 yasında dalmıstı. Çünkü o gece anneannesinin (sorumluluk sahibi anane örnegi) yazlığında hem deep blue sea hemde piranalar filmini izlemişti. kendi evinde olsa annesi böyle bişey için etlerini yolabilir.)

Suyun altı bulanık. suyun ustunde balıgı gorebilirken, suyun altında balıgı göremiyorsun (witchcraft). dogruyu solemek gerekirse o kadar bulanık ki 10 metre oteni göreniyorsun. Yanık balık gibi evrilemediği için kulakları ve burnu hala duruyor. suyun içinde tek duyduğu ‘huuuuuuuu’ sesi. Aklına 8 yasındayken izlediği deep blue sea filminde ki jaw’sın (allah belasını versin o hidrolik robotun ) güler gibi duran agzı, göz bebeksiz nereye baktığı belli olmayan gözleri ve devasa dişleri geliyor. (ve gene allah belasını versin ki ) o filmde köpek balığını zekileştirip sulara salıyorlar daha sonra hayvanda bilimadamlarını tek tek avlayip Parcaliyordu. saniyenin binde birinde bunları dusunurken huuuuuu sesi sanki artmaya başlıyor. yanık sanki bisey yaklaşıyormus gıbı hissediyor. O sırada ayağına birseyin dokunduğunu hissediyor.

Kafasını sudan cıkarıp ‘ allah allah’ diye bagırarak kıyıya dogru kosmaya basladı. aslında kosması degıl yuzmesi gerekir. karada cok efektıf olan bu savunma denizin orta yerinde yanıgın daha cok batmasına ve su yutmasına neden oluyor. yanık su yuttukça panıklıyor, panık yaptıkca su yutuyor. yanıgın kafasının içinde olan dev kopek balıgı yanıga yaklaşıyor. gerçi su an filmdeki kopek balıgı kendısının bu halını görse acıyıp tamam be abicim dokunmiycam amma korktun deyip, yüzgecleriyle yanıgın sırtına pıt pıt hareketini yapar.

Bu arada Balık yanıgı goruyor ve cok seviniyor.yanına dogru yuzmeye baslıyor. Yanık hala panık. Baliksa bundurumun farkinda degil. Kiz yanına gelince yanık kizi köpek balıgı sanıyor ve yapıcak hıc bıseyı kalmayan her ınsan gıbı kopek balıgının(aslında kızın) boynuna sarılmaya calısıyor ve kizi da batırıyor.kiz kafasını sudan çıkarmaya çalişıp yanıgı itiyor. neyse ki kiz dogal ortamında, hemen kayganlıgını kullanıp yanıgın kollarından kurtuluyor. ama bu kurtulma uzun sürmüyor. yanık köpek balıgını (kızı) tekrar yakalıyor. yanık kopek balıgı kendisi yakalamadan yakalamaya calısıyor. Her ikisinde de panıgın yerını caresızlık bırakmıs. bu sırada yanık bi ses duyuyor, kopekbalıgını (kızı) bırakıyor. kız kafasını cıkarıp öksürmeye, hızlı hızlı nefes almaya başlıyor. ses cankurtarandan geliyor.

yanık suyun içinde kıyıya dogru kosuyor. ayakları kumla bulusuyor. (Ek 1 sinematografik sahne:yanık dızlerını cöküp rabbim sana şükürler olsun diyor.) .Şezlonga gidip havlu alıyor ustune . az sonra sudan burun kulak ve ellerı ile normal bi kız çıkıyor. Kız yanıgın yanına geliyor. kız sinirli. az önce 3 senelik sevgılısı tarafından 1.90 ‘ı gecmeyen suda bogulmaya calısılmış. Yanık kız görünce köpek balıgı sandım seni diyor.Kız kendini tutamayıp hasta mısın sen kopek balıgı ne arar burda diyor, boguluyordum neyse yukarda hesaplaşıcaz senle. kız yuruyup uzaklasmaya basliyor. yanık hizlica esyalarını topluyor ve icinden allah belasini versin kopek balikli filmlerden beslenen hollywood’un diyor.kizin pesinden odaya gidiyor.

20130911-203452.jpg

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s