Hayaller

Sıkıntıdan ölen ilk insan olabilir. Annesi burda olsa sıkı can iyidir kolay çıkmaz esprisini yapardı (Arkadas yemin ediyorum,bi bu laftan bi de ütüden kaçış yok;ne kadar farklı, ne kadar uç noktada biri olursan ol, zamanı gelince sende kendınden kucuklere dıyorsun adeta nesılden nesıle aktarılan bi mit, bi kültür ögesi) .Yaklaşık 23 dakikadır aynı tavana bakıyor. evde kimse yok. kendinde kuvvet bulsa dışarı çıkcak. günlerdir evde. ilk zamanlar mezuniyete heyyo teması ile bakarken, şimdi işşizler ordusunun bir neferiyim diye dusunur olmuş. Aslında hiç bunun başına gelecegını dusunerek girmemiş okula ama sadık bi nefer olma yolunda kosarak ilerliyor. tavandan sıkılıyor ve birazda pencereye dogru neticesini döndürüyor. Telefonu ötmeye başlıyor. Yataktan zıplıyor. Masanın yanına gidip telefonu acıyor.

içinde ki tüm özgüveni toplıyor ve En dinamik, en ekip çalışmasına yatkın ve en kurumsal şekilde ‘Alo’ diyor. ama prezentabl alo karsı tarafın kurumsallaşamamış ‘kızım nerdesin sen be kaç gündür’ cümlesine çarpıyor.bu küçük carpışma prezentabl alo nefere hayal kırıklıgı olarak geri dönmesiyle sonlanıyor. dinamik’ya burdaydım ben de firmalardan falan aradılar sandıydım’ diyor. Ses ‘ hani dönmediler mi sana ‘ diyor. dinamik uzun zamandır iş arıyor. etrafında ki herkes iş bulmuş hayatını yoluna koymuş. mevzunun nereye geleceğini biliyor. Ses ‘ kızım ne ugrasıyorsun anlamıyorum şimdiye açmıştın eczaneni’ diyor.

Dinamik bıkkın. içerden elinde bi avuç çekirdek beyaz perugu ile adam smith geliyor. dinamigin mezuniyetten beri sorulan bu soru içini kemirmiş durumda. adam bi yandan kabukları yere tükürürken dinamiğe ne oldu diyor. dinamik ‘ hayatım boyunca asla kendi kararlarımı kendim vermedim. ciddi anlamda sorumluluk almadım ve sorumluluk kelimesinden huylanan biriyim. şimdi bu kadar önemli bir karar vermem gerekiyor. öyle bir karar ki tüm hayatımı etkiliyecek. Sanki beni yüzme bilmeden okyanusun ortasına atmışlar gibiyim. eczanenin sorumluluğunu nası alıcam bilmiyorum, eczane işletmek, insanlarla uğraşmak kolay şey değil. özel sektöre girsem özel sektör beni çigneyip yere tükürür. keske okul hiç bitmeseydi. Adam acaba o kabukları yere tükürmesen mi?’ diyor. Adam gülüp biz büyüdük ve dünya kirlendi diyon yani diyor. dinamik ters ters bakınca adam bu sefer “(Her birey) kendi çıkarı peşinde koşarken, sıklıkla, katkıda bulunmaya niyetleneceğinden çok daha etkin olarak topluma katkıda bulunur. öyle düşün kızım diyor.

Ses ‘shht ne oldu niye konuşmuyon diyor. dinamik ‘ dalmısım ya, kızım o kadar okudum firmaya girip ilerlerim işte biliyorsun ona göre çalıştım ben’ diyor. ses ‘alla alla nesse ya ben seni sey için aradım yarın aksam arkadaslarla bulusuyoruz haberin olsun’ diyor.peki diyor dinamik. Daha sonra Ses onu esir alıyor telefonda yarım saat; hayatının ne kadar mukemmel oldugunu, işini ne kadar sevdiğini ve gelinlik modellerine baktıgını ama karar veremediğini anlatıyor. keşke sıkıntıdan ölseydi. dinamiğin hayatında hiç bisey dogru gitmezken (aslında gitmiyor neferin hayatı durmuş durumda) Sesin bu kadar neşeli neşeli konuşması onu boğuyor. sürekli aaa ne güzel diyor, onaylıyor. Adam bu arada mutfaktan aldığı mandalinanın kabuklarını soyup yere atıyor, dinamik içinden irlandanın çingenesi seni diyor.adam dinamigin kendisine baktığını görünce tasarruf geciktirilmiş bir tüketimdir. Bu günün tüketimini yarına bırakmaktır. Smith’e göre bir ülkenin sermaye birikimi arttıkça zenginliği de artar diyor. dinamik ne alaka olum, git temizle oraları diyor. Sesin anlatacak birseyi kalmayınca sen ne napıyorsun baska diyor. dinamik hiç evde oturuyorum diyor. biraz daha konusup telefonu kapatıyor.

Üstünü giyiniyor.çantasını toplayıp atkısını eldivenini giyip evden çıkıyor. Kulagında müzik duraga gidiyor. az sonra otobus geliyor. ögle saati hava buz gibi otobüs boş sayılır. oturuyor. kafasını cama dayıyor. cam buz gibi. otobus bı baska durakta duruyor. ınsanlar bınmeye baslıyorlar. birazdan yanına dag gibi bi kadın olan julia child oturuyor. dinamik julia ile Durakta iniyor. montuna daha da sarılıp her modern kadın gibi julia ile kendini alışveriş merkezine atıyor. modern dunyada kafa karısıklıgını en iyi alısverısle geçiyor. öyle diyorlar daha çok al daha çok mutlu ol. dinamik ve julıa paşabahçeye giriyorlar. burası o kadar güzel ki günlerce burda kalabilirler. julia tasarım cay bardaklarına kosuyor. dınamık julia’nın peşinden gidip ona ‘ bak bunlar türk işi gördüm mü, ajda bardak bu buda sibel can diyor. julia titrek, tiz sesiyle çok güzelmiş diyor. ikisi tasarım borcamlara, şarap bardaklarına bakıyorlar. dinamik aslında modern kadının yemek yapmayı sevmemesi lazım diyor. julia kahkaha atıyor. ölçü bardaklarına içi giden dinamiği inceliyor.az sonra gene aynı dinamik dönen pasta sehpasını görünce kendini kaybediyor. julia dinamige “Find something you’re passionate about and keep tremendously interested in it.” dinamik ben yemek yapmayı çok seviyorum diyor ama ne biliyim sonuçta her gün aynı şeyleri pişiyorsun diyor. julia “You’ll never know everything about anything, especially something you love ” and diyor “Until I discovered cooking, I was never really interested in anything.”. dinamik valla mı? yani sence bende ne biliyim bu işte çalışabilirmiyim diyor. “…no one is born a great cook, one learns by doing. dinamik dag gibi hükümet gibi kadın olan julia ya sarılıyor çok sagol diyor ve pasta sehpasını alıp kasaya gidiyor.

Dukkandan elinde çok şirin bir kutu ile cıkıyor. arkasından kırmızı pofuduk montlu bır kız sesleniyor. dınamık arkasına donup bakıyor. üniversiteden arkadası. kahve içmeye oturuyorlar. pofuduk heyecanla ne yaptın iş bulabildin mi, ben bulamadım çok canım sıkılıyor bu konuya diyor. dinamik sıkı can iyidir kolay çıkmaz diyor diyor. julia ve adam gülmeye başlıyorlar.

Bir Cevap Yazın

